fredag 4 september 2009

En bra frisör!

Jag tror att många underskattar hur viktigt det är att gå till en bra frisör.

I ett tidigare liv var jag en av dem!
Jag gick till en frisör i ett garage i flera år.
Resultatet blev tråkiga frisyrer, felaktiga råd och sönderblonderat hår.

I december 2005 ändrade jag på detta och hamnade hos Amanda på Myran och Malcolm.
Mitt hår var då helt förstört av blonderingar.
Typ så här såg det ut:
Blont, trist, tunt och dessutom en färg som inte klär mig.

Men efter att Amanda fått ta över har min hårkvalitet förbättras.
Förr kunde håret inte bli långt eftersom det gick av innan men nu efter 3,5 år av bra vård och bra produkter börjar det äntligen bli långt! Jag har t.o.m. kunnat bli blondin igen!Färger och frisyrer har jag varierat en del sen jag träffade Amanda men nu har jag hittat rätt!
Det bästa med en bra frisör är att de verkligen kan ge en råd om hur man ska sköta håret och anpassa frisyren och färgen efter vad man passar i.Brunett var jag för ett år sedan...

Inga kommentarer: