torsdag 3 september 2009

Produkter för håret

Eftersom bloggen är nyuppstartad samlar jag de hårprodukter jag använder i ett och samma inlägg.
För tillfället använder jag Revlons schampo och inpackningar.

Framför allt vill jag tipsa er om pumpflaskan ni ser på bilden.
Det är egentligen en inpackning som tillsätter färgpigment men jag använder det som balsam. Den finns för alla typer av hårfärger. Den ska bara sitta i 3 minuter och håret blir super lent och doftar himmelskt!
Schampot är bra men jag föredrar mitt förra schampo, Davines, och kommer antagligen att byta tillbaka när detta är slut.

När det gäller stylingprodukter har jag länge haft problem eftersom jag vill ha ett värmeskydd när jag fönar men hatar när håret blir klistrigt.
Label m (den vita flaskan) blev svaret på mina böner.
Du sprayar på fuktigt eller torrt hår innan stylingen och när du är färdig märker du inte av den.
Den känns ingenting!

TRESemmé har blivit hyllad i många bloggar och tidningar och nyfiken som jag är så måste jag ju testa.
Jag har köpt volym-moussen, Volym & Lift (extra body)
Det är helt klart den bästa mousse jag testat (men då har jag aldrig testat "frisörprodukter")
Den ger verkligen volym och visst känns den lite grann i håret men det är så lite att till fest tror jag inte att jag skulle reta mig på det. Däremot är det inget jag skulle ha på mig till vardags.

Nu bör det tilläggas att jag är en tjej som helst har håret naturligt.
Jag hatar spray, gelé och vax eftersom håret blir klistrigt och tungt.
Jag har bara testat moussen en gång så jag återkommer när den fått vara med en hel festkväll.

Inga kommentarer: